Straż Graniczna Wyższa Szkoła Straży Granicznej Nowe szkolenia kadry kierowniczej SG w 2022 roku - Archiwum aktualności

Nawigacja

Archiwum aktualności

Nowe szkolenia kadry kierowniczej SG w 2022 roku

Mariusz Makara
16.03.2022

W Centralnym Ośrodku Szkolenia Straży Granicznej w dniach: 15 – 25 lutego oraz 1 – 11 marca 2022 r. zrealizowane zostały dwie edycje Szkolenia specjalistycznego dla kadry kierowniczej i dowódczej Straży Granicznej.

W szkoleniach uczestniczyło łącznie 49 funkcjonariuszy pochodzących z niemal wszystkich Oddziałów SG i Komendy Głównej SG, aby uzyskać nowe kwalifikacje niezbędne do wykonywania zadań na stanowisku kierowniczym.

Założenia programowe przedmiotowego szkolenia dotyczyły zagadnień związanych z zarządzaniem potencjałem ludzkim, psychologicznymi aspektami kierowania ludźmi oraz zagadnieniami formalno-prawnymi omawianymi w kontekście kierowania ludźmi. Poprzez przedstawiane i dyskutowane podczas zajęć problemy oraz liczne ćwiczenia szkolenie służyło nabyciu lub rozwinięciu zarówno tradycyjnych kompetencji kierowniczych (planowanie zadań, podejmowanie decyzji, organizowanie i kontrolowanie realizacji zadań), jak i kompetencji związanych z tworzeniem właściwych relacji z ludźmi i budowaniem własnego potencjału kierowniczego.

Zrealizowane doskonalenie zawodowe było przygotowane i przeprowadzone przez wykładowców Zakładu Kompetencji Logistycznych i Kierowniczych: ppłk SG dr Barbarę Woźniak, mjr SG Annę Chachaj, mjr SG Justynę Błędniak-Czabrowską i ppor. SG dr. Radosława Wiśniewskiego. Ponadto do poprowadzenia zróżnicowanych treści programowych na szkoleniu zaproszono przedstawicieli Zakładu Operacyjno-Rozpoznawczego – płk. SG Krzysztofa Muzyczuka i mjr SG Monikę Stanisławską, Zakładu Organizacji Dydaktyki – ppłk. SG Dariusza Jarmuziewicza oraz Pododdziałów Szkolnych – ppłk. SG Tomasza Sieka.  Szkolenie zostało zakończone egzaminem z zakresu kompetencji kierowniczych o charakterze menedżerskim, społecznym i osobistym, który zdali wszyscy uczestnicy. Słuchacze i kadra dydaktyczna wspólnie stworzyli atmosferę sprzyjającą osiągnięciu celów szkolenia i w sposób zaangażowany uczestniczyli w zajęciach.

do góry