Straż Graniczna Wyższa Szkoła Straży Granicznej Trzecia edycja szkolenia kadry kierowniczej Straży Granicznej - Archiwum aktualności

Nawigacja

Archiwum aktualności

Trzecia edycja szkolenia kadry kierowniczej Straży Granicznej

Mariusz Makara
13.04.2022

W Centralnym Ośrodku Szkolenia Straży Granicznej w dniach 29 marca – 8 kwietnia 2022 r. zrealizowana została trzecia w tym roku edycja Szkolenia specjalistycznego dla kadry kierowniczej i dowódczej Straży Granicznej.

W Centralnym Ośrodku Szkolenia Straży Granicznej w dniach 29 marca – 8 kwietnia 2022 r. zrealizowana została trzecia w tym roku edycja Szkolenia specjalistycznego dla kadry kierowniczej i dowódczej Straży Granicznej.

Założenia programowe przedmiotowego szkolenia dotyczyły zagadnień związanych z zarządzaniem potencjałem ludzkim, psychologicznymi aspektami kierowania ludźmi oraz zagadnieniami formalno-prawnymi omawianymi w kontekście kierowania ludźmi. Poprzez przedstawiane i dyskutowane podczas zajęć problemy oraz liczne ćwiczenia szkolenie służyło nabyciu lub rozwinięciu zarówno tradycyjnych kompetencji kierowniczych (planowanie zadań, podejmowanie decyzji, organizowanie i kontrolowanie realizacji zadań), jak i kompetencji związanych z tworzeniem właściwych relacji z ludźmi i budowaniem własnego potencjału kierowniczego.

Zrealizowane doskonalenie zawodowe było przygotowane i przeprowadzone przez wykładowców Zakładu Kompetencji Logistycznych i Kierowniczych: ppłk SG dr Barbarę Woźniak, mjr SG Annę Chachaj, mjr SG Justynę Błędniak-Czabrowską, ppor. SG dr. Radosława Wiśniewskiego i st. chor. szt. SG Przemysława Stachurskiego, a także zaproszonych do współpracy przedstawicieli Zakładu Operacyjno-Rozpoznawczego: płk. SG Krzysztofa Muzyczuka i mjr SG Monikę Stanisławską oraz Pododdziałów Szkolnych – ppłk. SG Tomasza Sieka. Szkolenie zostało zakończone egzaminem z zakresu kompetencji kierowniczych o charakterze menedżerskim, społecznym i osobistym, pomyślnie zdanym przez wszystkich uczestników. Słuchacze i kadra dydaktyczna wspólnie stworzyli atmosferę sprzyjającą osiągnięciu celów szkolenia i w sposób zaangażowany uczestniczyli w zajęciach.

do góry