Ta dewiza przyświecała zrealizowanemu na przełomie lutego i marca br. w Wyższej Szkole Straży Granicznej kursowi pt.: „Rozwiązywanie konfliktów w relacjach służbowych poprzez negocjacje i mediacje”.
Kurs przeprowadzony przez wykładowców – psychologów Uczeni, miał na celu doskonalenie umiejętności uczestników w zakresie zarządzania konfliktami w relacjach kierownik – zespół. Uczestnicy uczyli się właściwie reagować z pozycji kierownika na sytuacje konfliktowe w relacji przełożony – podwładny, a także wchodzić w rolę mediatora w przypadku pojawienia się konfliktów pomiędzy członkami zespołu. Dokonywali diagnozy własnego potencjału w zakresie zarzadzania konfliktami, przechodzili trening kontroli negatywnych emocji i stosowali techniki komunikacyjne, pomagające porozumieć się zwaśnionym stronom. Większość przeprowadzanych ćwiczeń opierała się na symulacjach i grach ról, co pozwoliło na praktyczne zastosowanie nabytych umiejętności.