„Najbardziej intensywne konflikty, jeżeli zostaną rozwiązane, pozostawiają po sobie poczucie bezpieczeństwa i spokoju, który nie jest łatwy do zakłócenia” – to słowa Carla G. Junga, jednego z prekursorów współczesnej psychologii. Jak zarządzać konfliktami w podległych zespołach, aby nawiązywać trwałe porozumienia, które z jednej strony pomogą realizować zadania, a z drugiej zachować życzliwą atmosferę, sprzyjającą dalszej współpracy?
W czasie realizowanego kursu uczestnicy uczyli się właściwie reagować z pozycji kierownika na sytuacje konfliktowe w relacji przełożony – podwładny, a także wchodzić w rolę mediatora w przypadku pojawienia się konfliktów pomiędzy członkami zespołu. Dokonywali diagnozy własnego potencjału w zakresie zarzadzania konfliktami, przechodzili trening kontroli negatywnych emocji i stosowali techniki komunikacyjne, pomagające porozumieć się zwaśnionym stronom. Większość przeprowadzanych ćwiczeń opierała się na symulacjach i grach ról, co pozwoliło na praktyczne zastosowanie nabytych umiejętności.
Kurs został przeprowadzony przez wykładowców – psychologów: mjr SG Justynę Błędniak – Czabrowską i mjr SG Monikę Stanisławską.